woensdag 8 juni 2011

Gerda de Geus, Klifganger 2011

Mijn naam is Gerda de Geus, en ik  ben beeldhouwer. De laatste 5 jaar werk ik vooral met Keramiek.



Een drang om mij met kunst, sculptuur, en keramiek wil bezig houden is heel sterk aanwezig. De zoektocht die gepaard gaat met de ontwikkeling van een vorm is voor mij een kern waarde, en terwijl ik steeds meer ontdek zie ik ook  hoeveel meer er  nog te ontdekken is. Naast beelden en sculpturen maak ik ook schalen en vazen. In opdracht of als vrij werk.  Verschillende aspecten van een vorm boeien mij; een bewegende vloeiende of herhalende lijn, vergroting, vervorming, of verandering van herkenbare vorm. Ik speel ook met on-ontgonnen vormen en experimenteer met niet voor de hand liggende materialen. Dit is ook heel belangrijk in mijn werk en vooral nu herkenbaar in mijn schalen. Het voel alsof er haast bij is want vaak begin ik mijn volgend idee meteen zodra mijn laaste vorm/figuur in de oven verdwijnt.



Ik heb 18 jaar in Groot-Brittannië gewoond en ben nu zin’s een half jaar in Nederland. Ik werk op de kunst werkplaats: De vrije Academie in Den Haag. Ik heb hiervoor gekozen vanwege de daar geboden faciliteiten, en de extra verdieping in filosofie cursussen en ondersteuning en inburgering van mijn persoon in de kunst. 



Opleidingen:



Vrije academie Den Haag



Leicester Fosse neighourhood centre, workschop (England)

Leicester Adult Education Centre, workshop

Jan van Eik Kunst academie Propedeuse + 1 jaar.

 

Werk:



Begeleider kunst projecten (LAEC) Engeland

Begeleider workshop Keramiek (LAEC)Engeland

Begeleider workshop Keramiek voor mentaal gehandicapten. (REMIT)Engeland


Geen opmerkingen:

Een reactie posten